Rychle rostoucí fenomén. Vizí CNC je esport dostat k širší cílové skupině a zaplnit velkou arénu
Článek Rychle rostoucí fenomén. Vizí CNC je esport dostat k širší cílové skupině a zaplnit velkou arénu

Rychle rostoucí fenomén. Vizí CNC je esport dostat k širší cílové skupině a zaplnit velkou arénu

David Randuška

28. 4. 2022 12:00

Zástupci esportové sekce Czech News Center (CNC) představili na Esport Summitu vizi společnosti v krátkodobém i dlouhodobém horizontu. Mediální dům vnímá esport jako dynamické, extrémně rychle rozvíjející prostředí nejen komunitně a divácky, ale i byznysově. Jednou z ambic je Sazka eLEAGUE dostat jednou do O2 arény.

Esport Summit 2022 • Foto Esport Summit

Půl miliardy diváků, stovky milionů dolarů

Na hybridním summitu v Praze vystoupili za CNC Head of Esports Filip Štěrba a Julian Tran, který má v agendě Sales a Marketing.

Vyzdvihli trendy, které sebou rozvoj esportu přináší. V první řadě fanbase a komunitu. "Podle průzkumu newzoo má esport téměř půl miliardy diváků po celém světě," říká Štěrba.

Vedle toho se rozvíjí ekosystém i byznysově. Globálně se jedná o stovky milionů dolarů. "Za těch pár let se prize money největšího esportového turnaje může rovnat nejprestižnějším akcím světa, jako je 145 let starý Wimbledon," říká Tran.

Jen pro upřesnění: na anglickém tenisovém grandslamu je v banku zhruba 50 milionu dolarů, v největším Dota 2 turnaji přes 40 milionů dolarů.

Sazka eLEAGUE a její růst na Twitchi • Foto CNC

Růst Sazka eLEAGUE

Sazka eLEAGUE se za velmi krátký čas stala největším organizátorem esportových lig a turnajů. "Vloni jsme se umístili na nejvyšší příčce ve studii České Asociace Esportu, která sledovala devět různých metrik od sledovanosti až po mediálním pokrytí a celkovou výši prize poolu," vysvětluje Julian Tran.

Letos se navíc pod hlavičkou Sazka eLEAGUE bude konat nová liga v PUBG a turnaj eCUP v Counter Striku. To slibuje nové fanoušky, více týmů, obsahů a možností pro partnery. 

Jednou z dlouhodobých vizí Czech News Center může být i finále Sazka eLEAGUE v O2 aréně, myslí si Filip Štěrba. "Vemte si Oktagon, o kterém před pěti, šesti lety nikdo nevěděl. A teď vyprodává velké arény," dodává.

Související články