Nejsledovanější hry minulého roku? Vítěz nepřekvapí, ale mobilní hry ukazují potenciál
Článek Nejsledovanější hry minulého roku? Vítěz nepřekvapí, ale mobilní hry ukazují potenciál

Nejsledovanější hry minulého roku? Vítěz nepřekvapí, ale mobilní hry ukazují potenciál

Jan Hrušovský

5. 2. 2022 08:00

Analytická služba Esports Charts zveřejnila nejsledovanější esportové tituly roku 2021. Žebříček sestavila na základě celkového počtu zhlédnutých hodin v rámci turnajů. Analýzou tak prošlo přes 100 turnajů, nejsou v ní však započítané čínské streamovací platformy.

Vítěz zůstává stále stejný. League of Legends dokonale plní roli nejsledovanějšího esport titulu posledních let. V porovnání s rokem 2020 se sledovanost v minulém roce zvedla o 13 procent až na 664 milionů hodin.

Populární lolko si samozřejmě připsalo i jeden rekord, když na finále Worlds 2021 koukalo v jeden moment 4 miliony diváků. Na úplné vítězství to ale nestačilo, protože ještě o 1,4 milionů diváků více se dívalo na turnaj v mobilní hře Free Fire World Series 2021.

Druhé místo si tradičně udržel Counter-Strike: Global Offensive. Loni se sice ozývaly hlasy a proroctví, že éra CS:GO musí skončit a že na jeho místo nastoupí nová střílečka od Riot Games Valorant. Jenže ten se nedostal ani mezi TOP5 nejsledovanějších titulů. Zato csko se v roce 2021 dostalo až na 410 milionů hodin, což v porovnání s předchozím obdobím dělá růst o 14 %.

Velkým osvěžením pro CS:GO scénu byl návrat Majoru po dvou letech. Na největší turnaj v této střílečce se ve finále v jeden moment dívalo rekordních 2,75 milionů diváků, což je téměř dvakrát víc než byl předchozí rekord v ELEAGUE Major 2017. Další loňské turnaje pak v peaku atakovaly milionovou hranici. Podzimní finále BLAST Premier Fall 2021, IEM Cologne 2021 a ESL Pro League Season 14 dosáhly na zhruba 800 tisíc diváků.

Na třetím místě se objevuje první mobilní hra – Mobile Legends: Bang Bang. Poprvé se tento titul zařadil mezi tři nejsledovanější esport hry a s téměř 387 miliony zhlédnutých hodin nebyl příliš daleko od překonání CS:GO.

Tahle mobilní MOBA se těší obrovské popularitě na Filipínách, v Indonésii nebo v Malajsii. Nejvyššího peaku hra dosáhla během play-off světového šampionátu M3, kdy se v jeden moment dívalo 3,2 milionů diváků. Během celého roku Mobile Legends: Bang Bang překonala peak 1 milionů diváků hned sedmkrát. Zároveň tahle mobilní pařba měla ze všech analyzovaných her nejnižší počet odvysílaných hodin. Živě byla jen kolem 5 tisíc hodin. Pokud organizátoři turnajů přinesou do streamů více obsahu, může se stát, že v dalším roce bude Mobile Legends: Bang Bang mířit na nejvyšší příčku.  

Na čtvrtém místě se ocitla Dota 2, která poprvé v historii vypadla z TOP3. Největší zájem byl logický o mistrovství světa The International 10 s grandiózním prizepoolu kolem 40 milionů dolarů. Na finálový zápas mezi PSG.LGD a Team Spirit se v peaku dívalo 2,74 milionů diváků. Během celého roku se pak počet zhlédnutých hodin vyšplhal na 345,8 milionů. To je o 27 procent více než v roce 2020.

Pátá pozice nejsledovanějšího esport titulu patří PUBG Mobile. Střílečka z dílny Kraftonu a Tencentu zaznamenala obrovský růst oproti roku 2020 a počet zhlédnutých hodin se zvýšil o 61 procent na 216 milionů.

Nejvyšší zaznamenaný peak byl 3,8 milionů diváků při lednovém finále turnaje PMGC Season 0. V dalších měsících PUBG Mobile překonalo dvakrát milionový peak díky jihoasijskému finále turnaje PMPL 3 2021 a PUBG Mobile World Invitational 2021.

Nejsledovanější esport hry v roce 2021

(podle celkového počtu zhlédnutých hodin)

1. League of Legends – 664,1 milionů
2. Counter-Strike: Global Offensive – 410,8 milionů
3. Mobile Legends: Bang Bang – 387,2 milionů
4. Dota 2 – 347,6 milionů
5. PUBG Mobile – 216,7 milionů

Související články